آموزش و پژوهش؛ دو محور اصلی فعالیت مرکز آموزش مدیریت دولتی
جارستان: سرپرست مدیریت مرکز آموزش و پژوهش های توسعه و آینده نگری گیلان با بیان اینکه فعالیتهای عمده این مرکز از بدو تاسیس تاکنون در راستای سیاست های کلان نظام حول دو محور آموزش و پژوهش بوده است، گفت: طی سالهای ۱۳۷۳ تا ۱۳۹۶ مجموعا ۱۲ هزار و ۴۹۶ دوره کوتاه مدت برگزار شده است.
جارستان:
سرپرست مدیریت مرکز آموزش و پژوهش های توسعه و آینده نگری گیلان با بیان اینکه فعالیتهای عمده این مرکز از بدو تاسیس تاکنون در راستای سیاست های کلان نظام حول دو محور آموزش و پژوهش بوده است، گفت: طی سالهای ۱۳۷۳ تا ۱۳۹۶ مجموعا ۱۲ هزار و ۴۹۶ دوره کوتاه مدت برگزار شده است.
علیرضا محمدی در گفت وگو با خبرنگاران که به مناسبت پنجاهمین سال تاسیس مرکز آموزش مدیریت دولتی ضورت گرفت، اظهار کرد: این مرکز به استناد تبصره ۳ ماده ۴۴ قانون استخدام کشوری مصوب سال ۱۳۴۵ مبنی بر تاسیس موسسهای برای آموزش مدیریت و فنون اداری، فعالیت خود را از تیرماه سال ۱۳۴۸ با هدف آموزش مهارتهای تخصصی به مدیران و کارکنان دولت در چارچوب ماموریتها و وظایف قانونی تعریف شده، آغاز کرد که تا امروز نیز ادامه دارد.
وی افزود: درسال های نخست عمده فعالیت های مرکز آموزش مدیریت دولتی بر روی آموزش های(شغلی) کوتاه مدت(بدو خدمت و ضمن خدمت) مدیران و کارکنان دستگاههای اجرایی متمرکز بود.
این مقام مسئول با بیان اینکه در ادامه روند گسترش فعالیتهای مرکز آموزش مدیریت دولتی در استانها، «مرکز آموزش مدیریت دولتی استان گیلان» در سال ۱۳۷۳ افتتاح رسمی شد، تصریح کرد: از آن زمان تا کنون این مرکز در همان مکان اولیه واقع در خیابان پاسداران مشغول فعالیت است.
سرپرست مدیریت مرکز آموزش و پژوهش های توسعه و آینده نگری استان گیلان ادامه داد: این مرکز با جذب دانشجویان دوره های بلند مدت از بهمن ماه سال ۱۳۷۲ فعالیت خود را در یک ساختمان استیجاری آغاز کرده و پس از افتتاح ساختمان جدید همزمان با برگزاری دوره های بلند مدت در مقاطع کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد، برگزاری دوره های آموزشی کوتاه مدت و ضمن خدمت کارکنان دولت را آغاز کرد.
وی اضافه کرد: با ادغام دو سازمان برنامه و بودجه و امور اداری و استخدامی کشور در سال ۱۳۷۸ و تشکیل «سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور» در استان گیلان نیز این مرکز به عنوان زیرمجموعه سازمان مدیریت و برنامهریزی استان قرار گرفت و تحت عنوان «مدیریت آموزش و پژوهش» به فعالیت خود ادامه داد. از آنجایی که در سال ۱۳۸۶ با دستور ریاست جمهور وقت، سازمان مدیریت و برنامهریزی منحل و در سطح استان ها در استانداریها ادغام شد، مدیریت آموزش و پژوهش استان گیلان پس از قرار گرفتن در مجموعه استانداری، از سطح مدیریت به سطح دفتر ارتقا یافت.
محمدی عنوان کرد: با احیای مجدد سازمان مدیریت و برنامهریزی در استانها در مرداد ماه ۱۳۹۴ و منفک شدن آنها از استانداری، این مرکز به مرکز آموزش و پژوهشهای توسعه و آینده نگری سازمان مدیریت و برنامهریزی استان گیلان تغییر نام و بر اساس شرح وظایف ابلاغی به فعالیت خود ادامه داد.
وی اهداف کلی مرکز مذکور را شامل توانمندسازی مدیران و کارکنان دولت از طریق اجرای برنامههای آموزشی و توسعهای در راستای ارتقای دانش، مهارتها و شایستگیها، تعالی اخلاق حرفهای سرمایههای انسانی در دستگاههای اجرایی استان و ساماندهی و هدایت شبکههای علمی و پژوهشی در حوزه پژوهش در جهت همافزایی و انتقال دانش بهروز و اثربخش و کارآمد به مدیران و کارکنان نظام اداری دانست.
سرپرست مدیریت مرکز آموزش و پژوهش های توسعه و آینده نگری گیلان خاطرنشان کرد: این مرکز اجرای بخشی از سیاستها و اهداف دولت مبنی بر ارتقای سطح کارآیی و اثربخشی دستگاههای اجرایی از طریق ایجاد تناسب بین دانش، مهارت و نگرش کارمندان با شغل مورد نظر و همچنین کلیه امور مربوط به نظام آموزش کارکنان دولت را براساس سیاستها، قوانین و دستورالعملهای ابلاغی مرکز آموزش مدیریت دولتی کشور و سازمان برنامه و بودجه و سازمان اداری و استخدامی کشور را بر عهده دارد.
وی با بیان اینکه فعالیتهای عمده این مرکز از بدو تاسیس تاکنون در راستای سیاست های کلان نظام حول دو محور آموزش و پژوهش بوده است، گفت: در حوزه آموزش شامل برگزاری دورههای آموزشی کوتاه مدت شغلی و برگزاری دورههای آموزشی توجیهی بدو خدمت کارکنان جدید الاستخدام، دورههای آموزشی عمومی و فرهنگی و اجتماعی، دوره های آموزشی مدیران در بخش های ارزیابی شایستگی مدیران و دوره های حین انتصاب مدیران در سطوح پایه، میانی و ارشد و همچنین آموزش دانشجویان متعدد در دورههای کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد بوده است.
محمدی یادآور شد: در این بخش طی سالهای ۱۳۷۳ تا ۱۳۹۶ مجموعا ۱۲ هزار و ۴۹۶ دوره کوتاه مدت برگزار شده است که طی آن ۲۴۹ هزار و ۵۹۹ نفر به میزان سه میلیون و ۷۸۱ هزار و ۴۳۲ نفر ساعت آموزشهای لازم را طی نمودهاند. در بخش آموزش بلند مدت نیز این مرکز از بدو تاسیس تا بهمن ماه ۱۳۸۱، اقدام به پذیرش دانشجو مینمود که مجموعا دو هزار و ۳۱۲ نفر طی این دورهها در رشتههای تحصیلی اداری و مالی، مدیریت آموزشگاهی، مدیریت آموزشی، مدیریت دولتی و مدیریت صنعتی فارغالتحصیل شدهاند.
وی اضافه کرد: شناسایی نیازهای پژوهشی استان، راهبری و انجام امور پژوهشی و مطالعاتی ارجاعی، همکاری با مرکز پژوهشهای توسعه و آینده نگری سازمان برنامه و بودجه کشور درخصوص تدوین برنامه های توسعه، تحول اداری و…، ارائه گزارش های موردی از نتایج فعالیتهای پژوهشی به منظور استفاده از نتایج پژوهش ها، اجرای میزگردها، سیمینارها و گردهمایی های علمی و پژوهشی استان از اهم فعالیتهای مرکز در حوزه پژوهش است.
برچسب ها :اموزش
- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰